İLİM

İLİM

RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAHIN ADIYLA

ALEMLERİN RABBİ OLAN ALLAHA HAMD OLSUN ONUN RESULUNE SALATU SELAM OLSUN

ALLAH cc kuran kerimde buyurmaktadır ki "RABBİM İLMİMİ ARTTIR DE "  [TAHA 114] başka bir ayette ise "HİÇBİLENLERLE BİLMEYENLER BİR OLURMU" [Zumer 9]

  yani ALLAH ( cc) adaleti tecellisi gereği bilenlerle bilmeyenleri aynı safa koymamıştır, dolayısıyla ALLAHIN vereceği mükafat yada cezası aynı derecede olmayacaktır. ALLAH bizi bilmediklerimizle değil imkan olduğu halde öğrenilmediği ilimden sorgulayacaktır.

İlim adamı, ilim adamı derken aklınıza ilmi iş haline getirmiş memurlar gelmesin, kendini ilme adamış ADAM GİBİ ADAMLAR GELSİN. İlim adamları sanki bir çelik tank içinde gibidir kendini içeriden imha etmezse  ona dış kuvvetten zarar gelmez bu manada hatta yerde ve gökte onun için bagışlanma dilenir. EBU DERDA R.A dedi ki: RASULULLAHI s.a.v şöyle buyururken işittim:

"Kim ilim öğrenmek arzusu ile bir yola girerse, ALLAH DA o kişiye cennete giden yolu kolaylaştırır. Melekler, ilim yolunda çaba harcayan kimsenin bu yaptığından hoşnut oldukları için onların üzerine kanatlarını gererler. Gökler de ve yerde bulunan bütün varlıklar, sudaki balıklara varıncaya kadar her biri kendi dilinden ilim öğrenen kimse için bağışlanma dilerler. Alimin, ibadetle meşgul olan kimseye karşı üstünlüğü dolunay halinde ki ayın yıldızlara olan üstünlüğü gibidir. Alimler peygamberlerin varisleridir. Peygamberler miras olarak ne altın ne de gümüş bırakırlar; onların miras bıraktığı tek şey ilimdir. işte kim o mirası alırsa büyük bir pay ele geçirmiş olur. Biz müminler olarak ilimi öğrenip öğretmemiz gerektir ki Allah (cc) bize rahmetiyle muamele etsin. ilim için çalışanlar çoğaldıkça Allah rahmetini indirecektir. Allah’ın rahmetini indirdiği yerde mutlaka zirveye ulaşacaktır. Bizi zayıflatan şeylerden biride ( tabiri caiz se )ilim bir tuş kadar uzağımız da olmasına rağmen onu şifa kaynağı olarak kullanamayışımızdır. Eski Alimler teknolojinin t si Dahi olmadığı zamanlarda bir hadis için bir ülkeden başka bir ülkeye ne çilelerle gitmişlerdir. İlim adına belki de her şeylerinden vaz geçmişlerdir. Arada ki fark teknoloji mi?? bilakis teknoloji ile dünyanın her köşesine ulaşıla bilmektedir, ya da arada ki fark Cografi  ortam veya ortam çokluğu mu?? hayır arada ki en bariz fark samimiyet ve neyi nerede kullanacağımızı bilmektir misal silah ne zaman etkili olur, sana zarar verme kastı ile üzerine gelen kişiyi etkisiz hale getirmeyle mi yoksa yenebildiğin bir yere gömme ile mi.

ilimde böyledir onu alan kişi Jarjörü doldurup tetiği çekerse nükleer silah gibi etkisi olur. Ama şunu da bilmeliyiz ki şeytan insanları ilimle de kandırır. şeytan ilim adamına başta riyayı ve kibri empoze etmeye çalışır. ilim sahibi şeytanın bu vaatlerine kanarsa ve böyle bir hayat sürerse kitap yüklü merkepler gibi olur ve ancak hamballık yapar. Nitekim ALLAH (cc) ayette buyurmaktadır ki: Kendilerine tevrat ögretildigi halde, onun gereğini yapmayanlar sırtında kitap yüklü merkepler gibidir.(Cuma 5) o zamanın ilmi tevrattı, şu zamanın ilmi ise kur'an dır. Kur'an olması hükmü değiştirmez sebebi ise verilen kararlar aynıdır. ALLAH(cc) katında öğrenildikten sonra amel edilmeyen ilmin bir kıymeti yoktur. bu birincisi ikincisi, öğrendiği ilimi hayatına tatbik etmeden insanlara anlatan kişidir ki onunda misali bir mum gibidir etrafını aydınlatır ama kendini yakar. şeytanın odak noktası samimi kullardır, Sad suresi 82 83'üncü ayetlerin meali şöyledir, iblis:" Senin kudretine ant olsun ki onların  hepsini mutlaka azdıracağım " "içlerinde sadece samimi olanlar hariç. " buyrulmaktadır. O samimi kullar öğrendiğini alır hayatına geçirir yaşar sora anlatır. İşte bu samimi kulların üzerinde şeytanın nüfuzu yoktur.Allaha (c.c)'a saygı duyan kişiyi Allah(c.c) sevdiği gibi korurda.ilimin hakkını vermeye çalışan kişiye o ilimden dolayı  imrenilir.abdullah bin mesud rasulullahın (s.a.v) şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir."sadece şu iki kişiye imrenilir.Allahın kendisine verdigi malı yine onun yolunda harcayan kimse,Allahın kendisine verdigi ilimle yerli yerince hüküm eden ve onu başkalarına ögreten kimse." dolayısıyla ilim adamı imrenilecek iki zümreden biridir.ilimin genişliğini peygamber (s.a.v)şöyle anlatıyor:"insan ölünce şu üç husu dışında bütün amellerin sevabı kesilir.1.sadakai cariye  (devam eden uzun vadeli  sadaka) 2.kendisinden yararlanılan ilim,3. arkasından dua eden hayırlı evlad.demekki ölüm dünyada iken ögrettigi ilim sevabına mani degilmiş. Başka bir hadiste ise ilmin değeri şu şekildedir.Enes(r.a)den rivayet edildiğine göre rasulullah (s.a.v)şöyle buyurdu:"ilim ögrenmek için yolculuğa çıkan kimse evine dönünceye kadar Allah yolundadır.Allah yolunda ölen şehit değilmidir ,dolayısıyla ilim yolunda ölende şehittir. inşALLAH onu taleb edenlerede nasip olur.ALLAH ögrendiklerimizi hayatımıza geçirmeyi nasip etsin amin. vesselam